Eğer sağlığınıza önem veriyorsanız ama hayatın güzelliklerinden de mahrum kalmak istemiyorsanız, size iyi haberlerimiz var. Bilimsel yöntemlerle kanıtlanmış daha uzun yaşama rehberimiz sayesinde hem hayatınızı dolu dolu yaşayabilir hem de bedeninizi yormayabilir ve uzun yıllar sağlıklı olabilirsiniz.

Uyku için en ideal zaman saat 22.00 ile 06.00 arasıdır.

Çinli doktorlar organların dinlenme zamanlarını hesaba katarak uyumak için verimli zamanı belirlediler. Bağışıklık sistemi saat 21.00 ve 23.00 arasında en aktif zamanında oluyor. 23.00 – 01.00 saatleri arasında karaciğer kendini yeniliyor. Akciğerler 03.00 – 05.00 arasında kendini temizliyor. Bu sebeple bazen bu vakitlerde öksürük tutabilir ve saat 05.00 – 07.00 arası bağırsaklar temizleniyor.

İnsanların sizin hakkınızda ne düşündüğünü boş verin

Bilim insanları eğer uzun süre yaşamak istiyorsanız tüm stres kaynaklarından koşarak uzaklaşmanızı öneriyor. Bunun için en etkili yöntemlerden biri de kimin hakkınızda nasıl düşündüğünü umursamadan yaşamak. Giyiminiz, tavrınız, düzeniniz sizindir ve size özeldir. Hiç kimseyi düşünmek zorunda olmadan uzun yıllar mutlu yaşamak istiyorsanız bu tavsiyemize uymanızı öneriyoruz.

Çevremizdeki insanlara uymak ve onların onayını almak toplum içinde yaşamayı kolaylaştıran bir durum ancak eve dönüp kendinizden nefret ediyorsanız bu durum size faydadan çok zarar veriyor demektir. Hayattan ne kadar zevk alırsanız o kadar uzun yaşarsınız!

Bol bol güneşlenin

Güneş ışığı size bol bol D vitamini verir. Hem depresyonlarınızla daha kolay savaşırsınız hem de birçok hastalığı daha kolay bir şekilde yenmenizi sağlar. Özellikle diyabet hastalığına yakalanma riskiniz oldukça azalacaktır. 2016 yılında, günde bir saatten fazla güneşten faydalanma imkanı olan insanlarda %67 oranında daha az kanser hücrelerine rastlanıyor. Vücudunuzun ne kadar büyük bir kısmı güneşe maruz kalırsa o kadar faydasını göreceksiniz ancak ofisteki masayı güneş gören yere taşıyarak da başlayabilirsiniz.

Dişlerinizi daha az fırçalayın

Sık sık duş almayı seven insanlardansanız bu davranışınızı gözden geçirmenizi tavsiye ediyoruz. Cildinizin nemli ve yumuşak kalması için ihtiyacı olan yağ tabakasını da yok ederseniz farklı problemlerle uğraşmak zorunda kalırsınız. Kuruyan deriniz mikroplara karşı daha savunmasız olacak, daha çabuk kırışacak ve yaralanmalar daha geç iyileşecektir.

Diş hekimleri de aynı şeyi dişleriniz için öneriyor. Her yemekten sonra dişleri fırçalamak diş minenizin zarar görmesine sebep olacaktır. Ayrıca kullanılan ağız gargaralarına da sürekli maruz kalmak iyi sonuçlar doğurmaz.

Daha çok domates yiyin.

Tamamlanması 11 yıl süren ve 5000 katılımcının tükettiği yemeklere göre sağlık durumlarını inceleyen bir araştırmaya göre, ne kadar çok domates yerseniz kalp damar hastalıklarına yakalanma riskiniz o kadar azalıyor.

Uzmanlara göre, domatesin içerdiği likopen adlı antioksidan vücudunuz için oldukça faydalıdır ve aynı zamanda domatese kırmızı rengini verir. Bu sebeple, sandviç yaparken bir dilim domates kesmek, salatalarınızda mutlaka domates bulundurmak akıllıca olacaktır.

Alarm kurmaktan vazgeçin

Sesi ne kadar yükse çıkıyorsa o kadar çabuk kurtulmalısınız. Suyu kaynatınca ses çıkaran su ısıtıcıları da dahil. Yüksek ses çıkaran tüm ev aletleri sağlığınızı kötü etkiliyor.

Japon bilim insanları yüksek tansiyon ve kalp hastalarının yüksek sese iyi tepki vermediğini söylüyor. Ayrıca keskin yüksek sesler sinir sisteminizi olumsuz etkiliyor.

Ekmeğin kenarlarını yiyin

Alman biyo – kimyagerler ekmek kenarlarını yemeyi öneriyor. Özellikle ekmeğin kenarlarında daha fazla antioksidan barındırdığı için kolon kanseri oluşumunu engellediğini söylüyorlar.

Ekmeğin kenarlarında, geri kalanından sekiz kat daha fazla antioksidan bulunuyor ve bu sebeple ekmeğin bu kısımlarını tüketmek daha sağlıklı oluyor.

Sigaradan ve sigara kullananlardan hatta içilen ortamlardan uzak durun.

Sigara dumanını solumanın vücudumuza neler yaptığını hepimiz biliyoruz. Sigaraya ne kadar çok maruz kalırsanız o kadar zehirlenirsiniz. Sadece dokunmayla bile tütün tarımında kullanılan radyoaktif maddeleri vücudunuza almış oluyorsunuz. İçenlerden, içilen ortamlardan mümkün olduğunca uzak durarak daha sağlıklı bir hayat sürebilirsiniz.

Dans edin

Dans etmeyi öğrenmek ve alışkanlık haline getirmek gerçekten hayat kalitenizi ve dolayısıyla ömrünüzü arttırıyor. En faydalı dans türünün salsa olduğu uzmanlar tarafından belirlendi. Kemiklerinizi güçlendiriyor, akciğer işlevini arttırıyor, kan dolaşımını hızlandırıyor ve astımla mücadeleye yardımcı oluyor. Tüm aktif ve eğlenceli danslar listeye dahil. Kimse izlemiyormuşçasına eğlenmek kesinlikle daha uzun bir hayat yaşamaya değer.

Akşam yatarken ıslak çoraplar giyin

Evet doğru okudunuz. Islak çoraplarla yatmanın birçok faydası var. Kılcal kan damarlarının serin tutulması damarlarınızda bulunan besleyici maddelerin ayaklarınız tarafından daha iyi emilmesini sağlıyor. Ayrıca ayaklarınızdan vücudunuza giren toksinler düşük sıcaklıktan ötürü daralan damarlarda sıkışıyor ve daha kolay yok ediliyor. Ayaklar ısıtılıp damarlar tekrar genişlediğinde vücuda yayılacak bir toksin kalmamış oluyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız!
Lütfen isminizi buraya giriniz